nieuws

Brand in barbecuerestaurant

Restaurant

Een barbecuerestaurant in Apeldoorn is afgelopen weekeinde getroffen door een binnenbrand. De eigenaar hoopt door hard te werken komend weekeinde alweer open te gaan.

Brand in barbecuerestaurant

Kortsluiting was de oorzaak van de brand, die in de nacht van vrijdag op zaterdag rond kwart over twee ontstond. Het vuur verwoestte de complete inventaris van het restaurant.

Dat kostte het restaurant twee avonden volle bak aan gasten, want zowel zaterdag als zondag was de zaak vol met reserveringen, in totaal zo’n honderd man.

Eigenaar J. Aydinli wil echter niet bij de pakken neerzitten. Hij is meteen met medewerkers, vrienden en familie aan de slag gegaan om zo snel mogelijk te heropenen. ‘Ik ben al twee dagen bezig’, blikte hij zondagavond terug in De Stentor.

De ondernemer is zeer te spreken over de brandweer, die snel ter plaatse was en zo heeft voorkomen dat het pand verloren ging. De klap was er evenwel in de bewuste nacht niet minder om. ‘Je schrikt je kapot. Het is je brood he.’

Aydinli prijst zich ook gelukkig met zijn verzekeraar, die alles in het werk heeft gesteld om zo snel mogelijk aan de slag te kunnen, en met alle bekenden die de handen ter plekke uit de mouwen steken. Dankzij hen kunnen vandaag de vaklui aan de slag. ‘Eerst de stukadoor, daarna de schilders en de vloerbedekking is ook al besteld.’

Dat alles moet er toe leiden dat de zaak komende zaterdagavond alweer draait. ‘Ook daar hebben we reserveringen voor staan. We hebben die mensen al wel gebeld om te zeggen wat er aan de hand is, maar het moet lukken om dan open te zijn.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels