Den Haag steunt restaurants Scheveningse Haven met recessie-marketing

Den Haag steunt restaurants Scheveningse Haven met recessie-marketing

Eind oktober staat de Scheveningse haven in het teken van 'Proef de Scheveningse Haven!'. Gedurende drie dagen, 20 oktober tot en met 22 oktober, kunnen gasten bij 17 restaurants aan de Scheveningse Haven genieten van een speciaal samengesteld driegangen keuzemenu. Aansluitend wordt een gratis dessert en een boottocht op de Minerva aangeboden door de gemeente Den Haag.

'Proef de Scheveningse Haven' is geïniteerd vanuit Stichting Marketing Scheveningen en de gemeente Den Haag, met als doelstelling de restaurants aan de Scheveningse Haven een steuntje in de rug te geven tijdens de recessie. De campagne haakt tevens aan de op de Haagse Hotelmaand. Het culinaire arrangement kan geboekt worden via www.haagsehotelmaand.nl/scheveningen.

Deelnemende restaurants zijn onder meer Japanse restaurant Ginza, het vernieuwde restaurant Weduwe van de Toorn, The Harbour Club en Mero. Prijzen van de driegangen keuzemenu's varieren tussen €19,50 en €33,-.

'Op dit moment heeft de horecasector in heel Nederland erg veel last van de slechte economische periode waarin we verkeren', aldus Wilbert Stolte, voorzitter Stichting Marketing Scheveningen. 'Om die reden is er door de Gemeente Den Haag extra budget uitgetrokken vanuit 'recessie marketing' om meer gasten richting de Scheveningse Haven te trekken. De gemeente Den Haag biedt alle gasten als extraatje een boottocht op de Minerva aan, alwaar men een heerlijk dessert krijgt aangeboden van ons'.