Euroactie We Care over andere boeg

Euroactie We Care over andere boeg

De 1 euro actie, waarbij ondernemers geld inzamelen voor het goede doel, kent dit jaar een andere aanpak. Dat laat de organiserende We Care Foundation weten aan de vooravond van de landelijke inzamelingsactie door de gezamenlijke Nederlandse horeca, komende donderdag 1 oktober.

We Care is de goede doelen stichting door en voor de gastvrijheidsector en steunt initiatieven zoals de Culibus. De belangrijkste campagne voor We Care Foundation is de jaarlijkse 1 euro actie. Deze actie heeft dit jaar een nieuw en sympathiek profiel gekregen.

Zelf gerecht aanwijzen

De horecaondernemer selecteert dit jaar zelf een gerecht of een bepaalde wijn uit zijn kaart die hij of zij wil markeren voor het goede doel. Per keer dat dit aangemerkte item wordt verkocht, haalt de restaurateur 1 euro voor de We Care Foundation op.

Stickers

De We Care Foundation zorgt voor alle ondersteunende materialen, die via de website kunnen worden besteld. Na aanmelding voor de € 1,- actie ontvangen restaurants kleine neutrale stickertjes voor op de menukaart en informatiekaartjes voor op tafel. Aan het einde van de maand is het voor de restauranthouder eenvoudig te inventariseren hoeveel hij of zij heeft opgehaald, door te kijken naar hoeveel We Care Producten men heeft verkocht.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.