Gast wil zelf tafel kiezen

Gast wil zelf tafel kiezen

Ruim tachtig procent van de consumenten zou bij het reserveren van een restaurant ook al de locatie van de tafel willen vastleggen. Dit blijkt uit het onderzoek van de vakbeurs Horecava onder duizend consumenten.

Andere services die gasten blij maken zijn het inzien van een digitale menukaart voor het restaurantbezoek. Hier hecht 62 procent van de ondervraagden waarde aan. Nog eens 62 procent stelt een aparte speelruimte voor kinderen erg op prijs.

Het aanbieden van branchevreemde concepten als een was draaien (10 procent), schoenen laten poetsen (11 procent) en ook massages aanbieden (17 procent) staan niet erg hoog op het prioriteitenlijstje.

De Horecava 2012 is van 9 tot en met donderdag 12 januari in de Rai in Amsterdam. De beurs is dagelijks open van 11 tot 18 uur.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.