Horeca is zorgenkindje bij dagattracties

Horeca is zorgenkindje bij dagattracties

De horeca is bij veel dagattracties een zorgenkindje. Het probleem ligt bij het feit dat de consument steeds minder vrije tijd heeft en ook minder te besteden heeft.

Dit blijkt uit de thema-update Dagattracties van Rabobank. Terwijl het aantal dagattracties toeneemt wordt er in de shops en de horeca daar minder besteedt.

Theaters en bioscopen

Tot dagrecreatie behoren onder meer dierentuinen, attractieparken, kinderspeelparadijzen, kermissen, musea, theaters, bioscopen, zwembaden, dagstranden, kartbanen, bowlingcentra, sporthallen, skihallen, klimhallen en outdoor-centra.

Kortingen

Wat de dagrecreatie ook merkt is dat de consument eigenlijk alleen nog maar met kortingen te verleiden is. De entreeprijs bedraagt hierdoor vaak maar 60 tot 80 procent van de normale entreeprijs. De dagrecreatie merkt al dat de consument minder te besteden heeft in de shops en horeca, maar de bezoekersaantallen komen hierdoor ook onder druk te staan.