Interactief bord met social media voor horeca

Interactief bord met social media voor horeca

In Amerika proberen horecagelegenheden het al uit: een interactief scherm in een restaurant, waar gasten berichtjes naartoe kunnen sturen. Flirten, complimenten maken over het restaurant, gezellige berichtjes en het delen van nieuws of informatie wordt zo een stuk makkelijker.

‘Een restaurant is eigenlijk een sociale ontmoetingsplaats, dus wilden we social media naar zo’n sociale plek brengen.’

Bedrijf LocoModa, dat achter het idee zit, wil de tijd die de gast in een restaurant, café of bar doorbrengt wat socialer maken. Het bedrijf heeft al in 15.000 Amerikaanse horecagelegenheden van dit soort schermen hangen.

Het bedrijf stimuleert gasten om in contact te komen met elkaar door facebook, twitter, foursquare, foto’s en andere social media met elkaar te verbinden op het interactieve scherm.

‘Soms is het makkelijker om contact met iemand te maken via telefoon, sms of social media dan in real-life op iemand af te stappen’, aldus de bedenker tegen FOX news.

Volgens de organisator kan het ook de wachttijd verkorten. ‘Als je bezig bent met een spelletje op het scherm, of met het lezen van de berichtjes, heb je niet door dat je tien minuten wacht. En dan is plotseling je tafel klaar: een goede manier om de tijd te doden.’

Bekijk hier de video: (Het item over dit onderwerp begint halverwege).