Interieurmerk gaat horeca in

Interieurmerk gaat horeca in

Interieurmerk Rivièra Maison betreedt in het voorjaar van 2011 de horeca. Na een restaurant, hotel en vakantiepark te hebben ingericht, opent het merk het eerste East Coast Lunchcafé by Rivièra Maison in het centrum van Den Haag.

Het East Coast Lunchcafé gaat van start in een grote winkel, met uitzicht op het Binnenhof, die het vlaggenschip van het merk moet worden. In een statig pand met drie etages zal de beleving van het interieurconcept ‘getoond, geproefd, gevoeld en beleefd worden’. Deze zaak wordt de pilot en de ambitie is de formule landelijk uit te rollen.

De stijl van het lunchcafé is een combinatie van de stadse drukt met de relaxte strandsfeer van de oostkust van de Verenigde Staten. Rivièra Maison heeft stoere, pure en geen inwikkelde gerechten voor ogen. In het weekend zullen er kookdemonstraties en workshops worden gegeven.

Voor de exploitatie wordt gezocht naar een horecaman of vrouw die het East Coast Lunchcafé zelfstandig gaat runnen. Inspiratie voor de collectie meubilair, bestek en serviezen is een mix van de gouden stranden van Long Island in de VS, de sfeervolle beachhouses in New England en de charmante kust van de Franse Rivièra. Dat betekent veel hout, windlichten, shutters en relaxfauteuils.

Eerder dit jaar richtte Rivièra Maison restaurant Long Island in Hoofddorp in, hotel Het Oude Raadhuis in Castricum en een vakantiepark in Breukelen.