Invaller hielp restaurant naar de knoppen

Invaller hielp restaurant naar de knoppen

Tijdens zijn vakantie van een maand had een Italiaanse restaurateur uit Soest zijn zaak overgelaten aan een invaller. Bij terugkomst bleken al zijn vaste gasten weg, en stond zijn pizzaria op de rand van de afgrond.

‘Het is ongelooflijk, dat iemand in zo'n korte tijd je tent om zeep kan helpen’, klaagt eigenaar Stans Littooij van Italiaans Restaurant Leonardo da Vinci in Soest, in dagblad de Gooi- en Eemlander.

Tijdens zijn afwezigheid van een maand droeg hij de honneurs van zijn restaurant over aan een hem bekende leverancier. Zijn eigen chef-kok en pizzabakker waren ook met vakantie.

Half leeg

‘Toen ik terugkwam, was de zaak half leeg. De gasten bleven weg. Die man heeft lelijke dingen over mij verteld en eigenlijk de hele tent naar de knoppen geholpen. Hij zei ook dat hij het restaurant had overgenomen, dat is onzin.’

De vakantiekracht bakte er ook letterlijk niets van, zegt pizzabakker Bacarat. ‘Er is veel over het eten geklaagd. Maar nu zijn we weer terug en komt alles goed.’

De waarnemer blijkt ook bonnen voor gratis pizza's van klanten te hebben geweigerd en onnodige advertentiekosten te hebben gemaakt.

Advertentie

Om zijn gasten gerust te stellen en terug te lokken heeft Littooij een krantenadvertentie geplaatst: ‘I.v.m alle geruchten die er gaan in Soest delen wij u mede dat ons restaurant NIET is overgenomen. We heten u van harte welkom in ons gezellige restaurant.’

De reden van de beschadigingsactie is voor Littooij en zijn personeel een groot raadsel. Maar volgend huurt hij in ieder geval geen invaller meer. ‘Dan maar even dicht.’