Kaatje ziet niets in prijsverhoging

Kaatje ziet niets in prijsverhoging

De prijzen verhogen om zo het hoofd boven water te houden bij economisch moeilijke tijden, is niet de juiste methode. Probeer eerst in je eigen organisatie kosten te verlagen, meldt het gerenommeerde restaurant Kaatje bij de Sluis.

Peter Postma en Harald Hovenkamp van het met één Michelinster bekroonde restaurant Kaatje bij de Sluis in Blokzijl reageren op berichten in de algemene media over prijsverhogingen die op komst zijn in de horeca.

De prijzen verhogen is nu niet de methode om de hogere kosten te bedwingen, stelt Postma. ‘De enige manier om de gasten naar de restaurants en hotels te laten komen is om goed te kijken waar restaurateurs en hoteliers kunnen besparen. Praten met de leveranciers, banken, huurbazen en personeel zet meer zoden aan de dijk dan alweer de prijzen te verhogen’, aldus Postma.

Postma vervolgt: ‘We laten onze gasten nu weer opdraaien voor iets waar zij niets aan kunnen doen. Laten we nu eerst proberen om onze kosten, waar het kan, te verlagen’.

Mede-eigenaar Harald Hovenkamp voegt toe: ‘Probeer het geld eerst bij jezelf en je leveranciers te halen. Daarna past bij de gast’.