Michelin: 'Publiciteitsstunt In De'n Dillegaard

Michelin: 'Publiciteitsstunt In De'n Dillegaard

Michelin noemt het inleveren van de ster van restaurant In De'n Dillegaard in Nuth een publiciteitsstunt om het nieuwe restaurant Eten bij Michèl onder de aandacht te brengen. Dat laat hoofdinspecteur Werner Loens van Michelin Benelux weten aan MissetHoreca.nl.

‘Een ster is een onderscheiding vanuit Michelin en niet in eigendom van een restaurant’, zegt Loens in reactie op het nieuws dat restaurant In De’n Dillegaard hun ster inlevert en met Eten bij Michèl met een nieuwe restaurantformule komt.

‘Ik vind het niet vervelend dat In De’n Dillegaard zo in het nieuws komt. Inspecteurs blijven het restaurant bezoeken omdat ze in de gids staan. Het is ook nog niet duidelijk welke keuken ze gaan brengen. Er zijn ook restaurants met een ster, die laagdrempelig zijn’, stelt Loens.

De hoofdinspecteur bevestigt dat het voor het eerst in ons land is dat een restaurant op deze wijze een ster vrijwillig inlevert. Eerder liet de hoofdinspecteur in een gesprek met Misset Horeca weten dat er een restaurant is die niet wenst een Michelinster te krijgen. Het is niet duidelijk om welk restaurant het gaat.