Met de lancering treden Eindhoven en Groningen in de voetsporen van de vier grote steden Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Daar verschijnen NL10, NL20, NL30 en NL70 al. De bladen publiceren artikelen over kunst en cultuur, uitgaan, winkelen en restaurants en dienen als gids voor vermaak in de steden waar ze verschijnen.
‘We hebben lang naar deze lancering uitgekeken en het enthousiasme is enorm, zowel in de steden als bij onszelf’, aldus hoofdredactrice Pamela Wilhelmus. ‘Elke stad heeft zijn eigen stijl en charme, het is geweldig leuk om al deze bladen te maken en zo de ziel van de stad bloot te leggen en te ontsluiten voor de inwoners én bezoekers. We zijn eigenlijk een soort Lonely Planet van het uitgaanselven in de Nederlandse steden. Ook Eindhoven en Groningen hebben heel sterk hun eigen stijl. Fascinerend om te zien.’
Uitgever van de magazines is NL Unlimited, dat in 2003 opgericht is toen NL20 het levenslicht zag. Dat begon onder de vleugels van uitgeverij PCM. Inmiddels heeft Boomerang Creative Media de magazines overgenomen en onder leiding van Wilhelmus een flinke facelift gegeven.