Relaunch restaurant Sophia van HME

Relaunch restaurant Sophia van HME

Restaurant Sophia van de HME Group van culinair directeur Ron Blaauw wil afrekenen met het verleden. Het Amsterdamse restaurant wil het belang van de bar beperken. Daarnaast komt het binnenkort met de 'Sophia creditcard'.

Het Parool spreekt van een relaunch van Sophia, het populaire restaurant van de HME Group. Kort na de opening van het restaurant anderhalf jaar geleden kreeg het bedrijf al snel het imago dat het meer ging over het publiek aan de bar in plaats van het eten of de sfeer.

‘Na drie weken zag ik het al: dit loopt uit de hand’, zegt Ron Blaauw in Het Parool. ‘Mensen gaan je zaak overnemen. Ik heb niet twintig jaar in de keuken gewerkt om als portier aan de deur te staan, en daar uitgescholden te worden’.

Om af te rekenen met het verleden heeft Blaauw de bar in het restaurant minder belangrijk gemaakt en meer focus gezet op het eten. Voor 25 euro is er al een viergangenmenu en binnenkort wordt de ‘Sophia creditcard’ geïntroduceerd, een kaart waarmee vier mensen een speciaal menu voor de prijs van twee kunnen krijgen.