Hij heeft zijn plannen via Twitter (@ronblaauw) de wereld in gestuurd en er veel positieve reacties van collega’s op gekregen. ‘We praten nu over een twitter lunchweek in de eerste week van mei. Ik wil stoppen met het in de uitverkoop gooien van mezelf. De enige die aan de kortingsacties verdienen zijn de organisatoren van de acties zelf.’
Ron Blaauw vindt dat restaurateurs af moeten van alle kortingsdingen en het heft weer in eigen hand moeten nemen. ‘Het idee zit in m’n hoofd. Het gaat er komen, maar hoe precies is nog niet duidelijk. Ik ben in gesprek, ook met collega’s. Het moet iets zijn waar we allemaal beter van worden. Iets waarbij kwaliteit en service weer voorop staan. Niet de prijs.’
Restaurantweek
Topkok Blaauw sabelt de afgelopen Restaurantweek neer. ‘De klanten die je krijgt zijn ongelooflijke zeikerds. Je houdt er niets aan over en je ziet ze nooit meer terug. Het zijn gewoon geen mensen die lekker willen genieten!’ Blaauw gaat in ieder geval niet meer meedoen aan toekomstige Restaurantweken.