Samenwerking Hanos en Jan van As

Samenwerking Hanos en Jan van As

Horecagroothandel HANOS Nederland en bekende visleverancier Jan van As uit Amsterdam bundelen de krachten. Hierin gaat Van As de groothandel adviseren bij inkoop en inrichten van de verse visafdelingen in alle vestigingen.

‘Het wordt een upgrade van het assortiment en van de presentatie’, verduidelijkt directeur van het familiebedrijf Wijgert van As. ‘Ons kwaliteitsniveau wordt honderd procent doorgevoerd in alle vestigingen van HANOS in Nederland en België.’

De eerste vestigingen worden nu al bekeken door mensen van Jan van As, te beginnen in de meest zuidelijke vestigingen. Op korte termijn moeten alle groothandels onder handen genomen zijn. ‘Wij kunnen gebruik maken van de logistiek van HANOS, zij krijgen onze kennis en ons netwerk van toeleveranciers. Een klassieke win-win situatie.’

Voordeel

Ook voor de klanten, de horecaondernemers, is er voordeel, zegt Van As. ‘We kunnen bezuinigen op overhead, omdat de processen voor HANOS en voor ons gecombineerd worden. Met die kostenbesparing zullen we ook hier en daar onze prijzen scherper kunnen maken.’

Van As benadrukt voor de volledigheid dat het geenszins een overname betreft. ‘We blijven twee zelfstandig opererende bedrijven. HANOS houdt de visafdelingen ook gewoon in eigen beheer. Alleen gaan wij het volledige assortiment verse vis leveren. Dat betekent ook kwaliteitswinst voor de klant.’

HANOS telt inmiddels 18 vestigingen. Jan van As wil voorloper zijn in het verhandelen van vis die op ecologisch verantwoorde wijze is gevangen en/of gekweekt. Ook wil ze haar afnemers bewust maken van de noodzaak tot het respecteren van de visseizoenen om kwetsbare soorten te beschermen. Jan van As is dan ook initiatiefnemer van Stichting Vis&Seizoen.