Twitter als wapen tegen annuleringsgolf Restaurant Week

Twitter als wapen tegen annuleringsgolf Restaurant Week

Organisator DiningCity zet een Twitteraccount in als wapen tegen de vele annuleringen tijdens de Restaurant Week, die deze week plaatsvindt. Door een real time-verbinding met het reserveringssysteem worden vrijgekomen plaatsen direct (opnieuw) aangeboden via @LMRWNL.

Met het Twitteraccount @LMRWNL hoopt directeur Jeroen van den Brink van Restaurant Week-organisator DiningCity een probaat middel te hebben tegen het hoge aantal annuleringen tijdens de actieweek.

‘Als een gast zijn reservering annuleert, dan wordt binnen 10 minuten een tweet verstuurd met daarin een link naar het reserveringsformulier op onze website’, verklaart Van den Brink.

Over het aanmaken van het account zegt de directeur van DiningCity: ‘Ook wij willen een oplossing voor de annuleringen. Veel vrijgekomen plaatsen komen niet op het netvlies van potentiële gasten, via Twitter gebeurt dat nu dus wel.’

Van den Brink kan nog niet aangeven hoeveel van de geannuleerde stoelen via het Twitteraccount weer worden gereserveerd. ‘We merken wel dat plaatsen in de topbedrijven heel gewild zijn.’