Dynamic Pricing: La Place denkt aan loyaliteitsprogramma

Dynamic Pricing: La Place denkt aan loyaliteitsprogramma

Vaste gasten van La Place kunnen in de toekomst meer korting tegemoet zien. La Place denkt na over het opstarten van een geautomatiseerd loyaliteitsprogramma. Het versconcept wil trouwheid belonen en het princepe van dynamic pricing verder ontwikkelen.

Dat liet medeoprichter Droes Prinsen van La Place weten na afloop van zijn presentatie op de Horecava. Tijdens de presentatie ging Prinsen in op het belang van nauw samenwerken met authentieke producenten uit eigen land.

‘Dynamic pricing doen we al. Vaak in de vorm van actieweken. Horecamanagers zijn bij ons vrij om hierin zelf hun strategie te bepalen. Soms worden producten tegen kostprijs verkocht. Het opvullen van daluren op een dag doen we nog niet. Nog niet’, aldus Prinsen, die samen met Paul Bringmann grondlegger is van La Place.

Het werken met dynamische prijzen komt in de horeca behoorlijk op gang, signaleert Prinsen. ‘Wij denken nu na over het starten van een geautomatiseerd loyaliteitsprogramma. Kom je vaker bij ons, dan krijg je meer korting. Trouwheid moet je belonen, vinden we. Onze prijselasticiteit is al hoog, maar misschien kan die nog wel hoger’.

Prinsen liet verder weten dat La Place de nodige online ambities heeft. ‘Momenteel testen we een collect and click service in een vijftal zaken. Online bestellen en twee uur later ophalen. Ook denken we aan het starten van een giftshop. Zo kun je online een pakketje met La Place-spullen kopen.’

Verder zet La Place meer in op private label. Gedacht kan worden aan het leveren van La Place koffie, La Place thee of La Place chocolade aan supermarkten of groothandelbedrijven. ‘We hebben nu een vacature Private Label Manager bij La Place’, aldus Prinsen.

Lees ook:
> Kragtwijk en Van Lokven: 'Geen dynamische prijzen
> 'Dynamische prijzen niets voor De Treeswijkhoeve'