Sanoma verkoopt Lekker aan Pijper Media

Sanoma verkoopt Lekker aan Pijper Media

Restaurantgids Lekker is verkocht. Sanoma heeft het culinaire blad overgedaan aan Pijper Media uit Groningen. Hoofdredacteur Makkie Mulder blijft bij Sanoma, zodat Pijper Media waarschijnlijk op korte termijn al een nieuwe culinaire voorman zal presenteren.

De verkoop van Lekker is door Makkie Mulder zojuist bevestigd aan MissetHoreca.nl. Volgens Mulder passen gastronomie en een uitgave met een jaarlijkse frequentie niet meer in het beleid van Sanoma.

Delicious

‘De gegevens van onze zestig rapporteurs en freelancers zijn overgedragen aan Pijper Media. Het is onduidelijk wie de nieuwe hoofdredacteur wordt, maar ik geloof dat er al wat lijntjes zijn uitgezet. De verkoop van Lekker is geen teleurstelling voor mij. Het heeft me veel gebracht en ik kan me nu volledig focussen op Delicious’, aldus Mulder.

Vanaf november zijn volgens Mulder de eerste serieuze gesprekken met overnamekandidaten gevoerd. Naast Pijper Media waren er nog meer kandidaten. Vanaf 1 maart is Lekker officieel overgegaan. Mulder laat weten dat het bezoeken van restaurants altijd half januari start.

Wynand Vogel

Lekker werd in november 2005 door Sanoma overgenomen van Multi Magazines. De laatste vijf jaar stond het onder leiding van hoofdredacteur Makkie Mulder.

Vorig jaar verliet Wynand Vogel het blad als hoofdinspecteur. Deze functie werd niet meer opgevuld. Volgens Mulder heeft de verkoop van Lekker niets te maken moeilijke marktomstandigheden in de bladenbranche.