GaultMillau lekte bewust awardwinnaars

GaultMillau lekte bewust awardwinnaars

GaultMillau heeft vorige week bewust enkele awardwinnaars 'gelekt' via de Proefkrant. Dit zegt gids-directeur Jan van Lissum na afloop van de Dag van GaultMillau 28 oktober in de RAI in Amsterdam. Volgens Van Lissum is het lekken onderdeel van een nieuwe mediacampagne.

De awards voor Chef van het Jaar (Richard van Oostenbrugge, Bord'eau Amsterdam), Belofte van het Jaar (Joris Bijdendijk, Bridges Amsterdam), Wijnkaart van het Jaar (Rijsel Amsterdam) Sommelier van het jaar (Noël Vanwittenbergh) en voor Talentvol Sommelier van het Jaar (Koen van der Plas, Inter Scaldes Kruiningen) werden vorige week al op achterzijde van de Proefkrant afgedrukt. Volgens Van Lissum was dit een bewuste stap en geen 'foutje' zoals in de branche wordt gedacht.

Van Lissum hierover: 'De dit jaar door ons ingezette campagne heeft geleid tot de nodige reuring op social media, op een moment dat een andere gids (Lekker – red) net uitgekomen was. Nog nooit eerder werden er al zoveel nieuwe GaultMillau gidsen in de voorverkoop verkocht. Nog nooit eerder was er zoveel media-aandacht voor de lancering van de gids,' besluit Van Lissum.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.