Restaurateurs kunnen reageren op reviews Iens.nl

Restaurateurs kunnen reageren op reviews Iens.nl

Chefs en restauranthouders kunnen vanaf 4 december ook zelf online reageren op geplaatste recensies op Iens.nl. Hiermee speelt Iens.nl in op de wens die al langer leefde onder horecaondernemers.

Algemeen directeur Wout van der Wijk van Iens.nl zegt zo meer dialoog en begrip te willen creëren. 'Goed is goed, maar ook bij een mindere ervaring is er meestal wel een oorzaak en ook een oplossing te vinden. Wij krijgen vanuit de restaurants positieve reacties over aanpassingen op onze site. Zij kunnen nu hun gasten bedanken of reageren op een ontevreden review', aldus Van der Wijk.

De nieuwe functionaliteit maakt deel uit van een geheel vernieuwde website. Deze site is gelanceerd vanwege het 15-jarig bestaan van Iens.nl. De nieuwe site biedt volgens Iens.nl meer gebruiksvriendelijke nieuwe toepassingen. Zo wordt er meer met beeldinformatie gewerkt door foto's. Komend jaar wil Iens.nl de zoekfunctie gaan verbeteren met onder andere het zoeken vanuit belangrijke oriëntatiepunten als musea, theater, grote winkelstraten en uitgaansgebieden.

Over de website Iens.nl is al geruime tijd het een en ander te doen onder horecaondernemers. Zo besloot Iens.nl eerder om oude reviews te verwijderen na klachten vanuit de horeca.