Nijssen: 'Lekker heeft niveau huishoudschool damesblaadje

Nijssen: 'Lekker heeft niveau huishoudschool damesblaadje

Oud-hoofdredacteur Guido Nijssen reageert op de Facebook-pagina van Misset Horeca mopperig op de overname van Lekker door het Groningse Pijper Media. 'De vijfde eigenaar in tien jaar tijd...' reageert Nijssen. Volgens hem is Lekker afgezakt naar 'niveau huishoudschool damesblaadje.

Guido Nijssen moest begin 2008 na een arbeidsconflict vertrekken bij Lekker na een dienstverband van 12,5 jaar waarvan zeven jaar als hoofdredacteur. Maandag werd bekend dat Sanoma Lekker heeft verkocht aan Pijper Media in Groningen. Pijper is voornamelijk drukkerij.

De volledige reactie van Nijssen op de Facebook-pagina van Misset Horeca: 'Ha, de vijfde eigenaar in 10 jaar tijd... Het zakte ook helemaal af naar niveau huishoudschool damesblaadje; hoop dat ze iemand met kennis en 'ballen' kunnen vinden die er weer sprankelend leven inblaast!' Nijssen voegt er aan toe dat het aantal verkochte exemplaren van Lekker is teruggelopen van 160.000 in zijn tijd tot 52.000 stuks in 2012.

Lekker moet door de verkoop aan Pijper op zoek naar een nieuwe hoofdredacteur. Makkie Mulder blijft bij Sanoma als hoofdredacteur van Delicious. Sanoma heeft de gegevens van de zestig rapporteurs en freelancers overgedaan aan Pijper.

Lekker werd in november 2005 door Sanoma overgenomen van Multi Magazines. De laatste vijf jaar stond het onder leiding van hoofdredacteur Makkie Mulder. Daarvoor was het van uitgeverij Keesing en nu dus van Pijper Media.