Niven Kunz* promoot deal Marktplaats met Twitter-actie

Niven Kunz* promoot deal Marktplaats met Twitter-actie

Niven Kunz is - voor de tweede keer - een samenwerking gestart met Marktplaats. De sterchef van restaurant Niven in Rijswijk verkoopt via de site een proeverij van 10 gangen. Om dit onder de aandacht te brengen, verloot hij de komende veertien dagen elke dag zo'n proeverij onder de mensen die de actie retweeten. Op de eerste dag, zondag 17 maart, gebeurde dat 550 keer.

‘Pure marketing’, is het antwoord van sterchef Niven Kunz op de vraag waarom hij een proeverij van tien gangen voor twee personen voor 99 euro is gestart op Marktplaats. ‘Ik ben daarbij een retweetactie begonnen om de naam Niven veel te laten langskomen op Twitter.’

En tot dusver met succes. Gisteren, zondag 17 maart, deed hij dat voor het eerst en het leverde 550 retweets op. ‘De deal met Marktplaats is eergisteren gestart en loopt veertien dagen. In die periode verloot ik iedere dag één proeverij onder de mensen die de actie retweeten. ’s Avonds om 22.00 uur maak ik bekend wie de winnaar is.’

Groupon

De jonge sterchef is voor de tweede keer in zee gegaan met Marktplaats. Hij werd daarvoor benaderd naar aanleiding van de publiciteit rondom zijn eerste Groupon-deal. ‘De eerste actie liep twee dagen, nu duurt het twee weken.’

Kunz biedt een tiengangenproeverij voor twee personen aan voor 99 euro. ‘Deze gebruik ik voor alle acties. Vorige maand heb ik het bijvoorbeeld aangeboden via SeatMe, het is ook mijn IENS Dinerdeal en ik bied de proeverij zelfs aan via VakantieVeilingen.nl.’

Met die laatste site hebben volgens de sterchef ook De Kapendonkse Hoeve in Eindhoven en Kaatje bij de Sluis in Blokzijl een samenwerking. ‘Ik heb heel goede ervaringen met VakantieVeilingen.nl. Ik heb al een paar mooie deals verkocht. Ik herken het van mezelf: als je eenmaal gaat bieden, dan wil je winnen en dat merk ik aan de verkoopprijzen.’

Marketing

Over de afspraken die hij heeft gemaakt met Marktplaats, wil Kunz niets kwijt. ‘Iedere restaurateur moet zelf bepalen of hij of zij het iets vindt. Marktplaats heeft een bestand met daarin 300.000 mailadressen, dus voor mij is het een prachtig marketinginstrument.’

‘Ik geloof dat dit de toekomst gaat worden’, vervolgt Kunz. ‘Vooraf reserveren gaat naar mijn idee verdwijnen. Wat je gaat krijgen, is dat mensen ’s ochtends beslissen om ’s avonds te gaan eten en dan zoeken ze naar acties.’