Trend: upgrading van koekje bij koffie

Trend: upgrading van koekje bij koffie

De meeste horeca-ondernemers beknibbelen niet op het koekje dat ze bij de kop koffie of thee serveren. Upgrading is de trend. Zo laat woordvoerder Corné van Vuren van Hoppe Professional weten in de bijlage Misset Extra Koffie & Thee.

Uit onderzoek blijkt volgens de zegsman van Hoppe Professional dat een grote groep horeca-ondernemers ervoor kiest om extra aandacht te besteden aan de versnapering bij het bakje troost. Het koekje blijkt een meerwaarde te hebben volgens de marktleider op het gebied van horecakoekjes.

Tweede kopje
Zo is uit onderzoek gebleken dat de waardering van de horecagast voor een kop koffie of thee, afhangt wat je erbij krijgt. Als het koekje tegenvalt, is de gast teleurgesteld. Zeker in economisch mindere tijden, kan een verzorgd kopje koffie met een kwalitatief goed koekje, de gast prikkelen om een tweede kopje te bestellen. 'Een koekje is de kip met de gouden eieren voor de horeca. Dat moet je goed onderhouden', tipt de woordvoerder van Hoppe in de bijlage Misset Extra Koffie & Thee, welke op 29 maart verschijnt.

Italiaanse koekjes
Naast de trend van upgrading, kiezen horeca-ondernemers voor het afstemmen van het koekje op het seizoen. Verder is er een opmars van Italiaanse koekjes. Deze passen goed bij de populaire melkkoffiesoorten. Ook zijn duurzame koekjes (met het Max Havelaar-keurmerk) en speciale kinderkoekjes in opkomst.
Misset Horeca berichtte eerder over de toegevoegde waarde van koekjes bij de koffie bij vergaderingen.