Social Deal: 'Onderzoek Eet.nu heeft flinterdunne basis

Social Deal: 'Onderzoek Eet.nu heeft flinterdunne basis
Social Deal

Social Deal herkent zich niet in de uitkomst van het onderzoek van Eet.nu. De recensiesite onderzocht het effect van kortingsacties op restaurateur én gast en daarbij was het laagste cijfer voor acties van Social Deal. 'Ruim 80 procent van de 85.728 gasten die bij ons een recensie hebben achtergelaten, geeft aan graag terug te komen in de bezochte eetgelegenheid.

Initiatiefnemers Bart Oosterholt en Rens van den Berg laten weten dat Social Deal ‘grote waarde hecht aan de feedback van zijn klanten’ en dat die ook graag een recensie achterlaten. ‘We hebben in twee jaar al meer dan 85.000 recensies mogen ontvangen.’

Recensies

Volgens Oosterholt is het onderzoek van Eet.nu gebaseerd op slechts zo’n honderd recensies. ‘Daarmee heeft het een flinterdunne statistische basis. Op Social Deal is slechts een miniem aantal klanten ontevreden.’

Oosterholt: ‘Onze klanten tonen hun tevredenheid ook door de enorme groei die we hebben doorgemaakt. In elke stad die Social Deal heeft geopend, zien we een stijging in leden én omzet. Op Facebook hebben we 115.000 likes en meer dan 650.000 leden.’

Restaurateurs

Ook vanuit de partners zijn er hoofdzakelijk positieve reacties, aldus Van den Berg. ‘De overgrote meerderheid werkt herhaaldelijk met ons samen. Wij hebben frequent contact met restaurateurs en weten daardoor dat ons product wordt gewaardeerd. Eet.nu kan uit recensies van klanten niet afleiden of onze partners tevreden zijn.’

Eet.nu presenteerde eerder deze week de resultaten van een eigen onderzoek naar het effect van kortingsacties op recensies. De recensiewebsite en restaurantgids concludeerde dat de verwachting van de gast en de aanbieding zo slecht op elkaar aansluiten dat het imago van het restaurant vaak wordt geschaad door een actie.