nieuws

Crowdfunding Yoghurt Barn krijgt vervolg

Restaurant

De yoghurt-formule Yoghurt Barn heeft 50.000 euro bij elkaar gebracht via crowdfunding. Yoghurt Barn is een nieuw concept gericht op biologische, Nederlandse yoghurt. Met zo’n dertig procent groei per maand in de eerste vestiging in Utrecht, staan de ondernemers op het punt meer vestigingen te ontwikkelen.

Crowdfunding Yoghurt Barn krijgt vervolg
Crowdfunding Yoghurt Barn krijgt vervolg

In De Pijp in Amsterdam wordt binnenkort de tweede vestiging van Yoghurt Barn geopend. Via CrowdFunding werd binnen anderhalve maand 50.000 euro opgehaald met behulp van 48 investeerders. Er is nu een tweede campagne gestart. Yoghurt Barn is voornemens om met de tweede campagne minstens 25.000 euro op te halen.

Inspiratie voor het starten van Yoghurt Barn werd door oprichters Esther en Wouter Staal opgedaan in New York, waar natural yoghurt de laatste trend is. Yoghurt Barn maakt het in hun winkel mogelijk om te genieten van één van de door chef-koks samengestelde Specials of om zelf een yoghurt samen te stellen. Dit kan de hele dag, zowel als ontbijt, lunch, tussendoortje, of toetje. Tevens kan in de winkel koffie of slow tea genuttigd worden.

Juist in crisistijd

Hoewel verschillende mensen het Esther en Wouter afraadden om in deze tijd de stap naar het ondernemerschap te maken, besloten zij hun plannen toch door te zetten. Wouter: ‘We hadden beiden een goede baan en mensen verklaarden ons dan ook voor gek om deze stap te nemen. Maar wij zien juist in deze tijd enorme kansen omdat er in de retailsector zo weinig vernieuwends gebeurt. Daarbij vinden we het gewoon leuk om onze passie en aandacht voor kwaliteit met zoveel mogelijk mensen te delen’.

CrowdFunding

Esther en Wouter wisten al snel dat de financiering voor de nieuwe vestiging een probleem zou worden bij de bank. Daarom kozen ze voor crowdfunding via het platform CrowdAboutNow, het enige platform met een AFM vergunning voor zakelijke financiering. Wouter: ‘Vrij snel nadat we de eerste oproep verspreidden, kwamen de eerste investeringen binnen. In eerste instantie uit onze eigen kring, maar tegen onze verwachting in bleken ook veel onbekenden het interessant te vinden te investeren. Simpelweg omdat ze enthousiast zijn over onze plannen en we 15 procent rendement bieden over de looptijd van drie jaar’.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels