Britse trend: 'gast dreigt met negatieve recensie

Britse trend: 'gast dreigt met negatieve recensie

Hotels en restaurants in Groot-Brittannië zeggen in toenemende mate te maken te hebben met gasten die dreigen met een negatieve recensie als ze geen extraatje krijgen. Trouw stelt dit op basis van bevindingen van de Britse brancheorganisatie British Hospitality Association.

Britse restaurants en hotels zeggen steeds vaker te maken te hebben met chantage van gasten, zo schrijft Trouw op de website.

Gratis overnachting

Ze dreigen met een negatieve recensie op beoordelingswebsite TripAdvisor, tenzij ze bijvoorbeeld een gratis overnachting krijgen.

Trouw baseert zich in het artikel op bevindingen van de British Hospitality Association, een brancheorganisatie die 40.000 hotels en restaurants vertegenwoordigt.

Eten

In het artikel wordt Martin Couchman, vertegenwoordiger van de branchevereniging, geciteerd. Volgens hem proberen de gasten vaak te chanteren als ze aan het eten zijn in restaurants of hotels.

Exacte aantallen noemen is lastig, aldus de woordvoerder, want chantage is moeilijk te bewijzen.

KHN

Trouw meldt ook dat TripAdvisor op de hoogte is van de praktijken en dat de onderneming deze naar eigen zeggen 'heel serieus' neemt.

Koninklijke Horeca Nederland daarentegen laat in het artikel weten 'nog nooit van het fenomeen te hebben gehoord'.