'Zo'n 45 procent geen gast in horeca op Schiphol

'Zo'n 45 procent geen gast in horeca op Schiphol

Zo'n 45 procent van de bezoekers aan de Nederlandse luchthaven Schiphol koopt geen producten bij de horeca-outlets. 'Daar moet je kopers van zien te maken', vertelt Walter Seib (CEO van HMSHost International) in een interview in Misset Horeca nummer 14.

Het aantal reizigers op Schiphol, groeit nog steeds. In 2012 waren er 51 miljoen bezoekers. Vorig jaar was de groei drie procent. Zo'n 55 procent daarvan consumeert bij de ruim 70 restaurants en horecapunten die HMSHost op de Nederlandse luchthaven Schiphol exploiteert. Alle verkooppunten zijn 365 dagen per jaar, waarvan een aantal 24 uur per dag.

Problematiek

'Dat al die mensen hier zijn, wil niet zeggen dat ze bij ons eten en drinken moeten kopen. 45 procent is geen koper maar daar moet je kopers van zien te maken. We hebben in dat opzicht met dezelfde problematiek als andere horecabedrijven te maken', laat Seib aan Misset Horeca weten.
Door het ontwikkelen en opstarten van passende horecaformules op bepaalde plekken, probeert HMSHost nieuwe kopers te trekken.

Acht miljoen

Verder kondigt de CEO van HMSHost International een nieuw project aan. In september lanceren we op Schiphol iets heel groots. Het worden een aantal nieuwe horecaconcepten en we investeren zo'n acht miljoen. Wat dat wordt, houden we nog even voor ons zelf.'

Innovation Award

HMSHost won eerder dit jaar de Innovation Award tijdens het Misset Horeca Top 100 Event vanwege de vele innovatieve concepten die het bedrijf afgelopen tijd in de markt zette.
Lees het interview met Walter Seib in Misset Horeca nummer 14 welke 16 augustus 2014 verschijnt.