Gastvrijheidsgilde gaat zich breder profileren

Gastvrijheidsgilde gaat zich breder profileren

Het Gastvrijheidsgilde wil zich op het gehele Nederlandse bedrijfsleven richten, daar waar voorheen de focus op alleen horeca lag. Dat liet directeur Ferdie Olde Bijvank weten aan Misset Horeca maandag 15 september tijdens Chefs Revolution in Zwolle.

Olde Bijvank streeft met het gilde naar meer gastvrijheid in het gehele Nederlandse bedrijfsleven. 'Het gaat goed met de gastvrijheid in Nederland maar we willen naar excellent. Goede service is iets anders dan gastvrijheid. En laat dat laatste nu het verschil maken.'

Magazine
Ter ondersteuning van de bredere koers lanceerde het gilde op 14 september het nieuwe WELKOM-magazine met het thema gastvrijheid. Frits van Bruggen, hoofddirecteur van ANWB, overhandigde het eerste WELKOM-magazine aan Astrid Joosten en Thérèse Boer, beiden ambassadeurs van het Gastvrijheidsgilde. Dit gebeurde eveneens op Chefs Revolution. De ANWB is sinds kort partner van het gastvrijheidsgilde.

ANWB
Van Bruggen: 'Gastvrijheid kan absoluut beter in de Nederlandse bedrijven. Daarom zijn we als ANWB ook erg blij met de nieuwe koers van het gilde en ondersteunen haar initiatieven van harte. Ook wij zien gastvrij gedrag als een geweldig middel om het de gasten – zowel Nederlandse als buitenlandse – nog beter naar de zin te maken.'
Actieweek
In de week van 15 september vindt de eerste Gastvrijheids7daagse plaats. Dit is ook een initiatief van het Gastvrijheidsgilde.