Recordomzet duurzame artikelen voor Sligro

Recordomzet duurzame artikelen voor Sligro

Voor het eerst in de geschiedenis bereikt Sligro Food Group in 2014 de grens van €150 miljoen omzet in duurzame artikelen. 'Nooit eerder werd in één kalenderjaar zoveel verkocht', aldus de grossier, die nog een kleine twee weken heeft om het 'record' van 2013 (€120 miljoen) fors te verbreken.

Nooit eerder werd in één kalenderjaar zoveel verkocht op het gebied van fairtrade, biologische en streekproducten en producten met aandacht voor verbetering van dierenwelzijn en milieu, zo laat Sligro Food Group weten.

Grossier

2013 was tot nu toe het recordjaar met een omzet van €120 miljoen, in dit jaar heeft de grossier nog een kleine twee weken.

Eerlijk & Heerlijk

Volgens Sligro is 'deze grote stap op het gebied van duurzaamheid' te danken aan de snelle ontwikkeling van het concept Eerlijk & Heerlijk.

Dat concept bestaat uit vier pijlers, bedoeld om een zo breed mogelijke keuze in verantwoorde producten aan te kunnen bieden: biologisch, eerlijke handel, duurzaam en streekproduct.

Koen Slippens

Directievoorzitter Koen Slippens: 'Wij zijn er van overtuigd dat maatschappelijk verantwoord ondernemen deel uitmaakt van een professionele en duurzame vorm van ondernemerschap.'

'Ons concept Eerlijk & Heerlijk sluit exact aan op de groeiende vraag naar duurzame producten. Het is een prettige constatering dat onze klanten dit ook waarderen.'