Sligro koppelt horeca aan supermarktklant

Sligro koppelt horeca aan supermarktklant

Sligro koppelt met het nieuwe loyaliteitsprogramma Fijnproevers horecabedrijven aan Emté-klanten, de supermarktformule van de groothandel. De horecabedrijven moeten wel Sligro-klant zijn.

Lokale horecabedrijven kunnen aanbiedingen doen aan plaatselijke klanten van supermarktketen Emté. De horeca krijgt zo meer gasten binnen en supermarktklanten krijgen aantrekkelijke horeca-aanbiedingen. Dit meldt het vakblad Distrifood in haar uitgave van zaterdag 14 juni.

Sligro is tot nu toe uiterst karig met informatie over het loyaliteitsprogramma dat onder de naam Fijnproevers in de markt wordt gezet. Op een afgesloten website (Fijnproevers.emte.nl) schrijft Sligro: 'Het principe van Fijnproevers is eenvoudig. Emté-klanten sparen via hun dagelijkse boodschappen punten. Voor iedere bestede euro ontvangen zij een Fijnproevers Punt.'

Meest waard bij horeca

Deze punten kunnen de klanten inwisselen bij horecabedrijven, in de webshop voor een geschenk of in de supermarkt voor korting op boodschappen. Bij de horecabedrijven zijn de punten het meest waard. 'Slimme spaarders kiezen voor de maximale waarde en verzilveren bij u. Via coupons verrekent u vervolgens de korting en heeft u er direct weer een klant bij', aldus Sligro.

Het nieuwe loyaliteitssysteem bevindt zich momenteel in de testfase. 'Als deze test geen problemen aan het licht brengt, gaan we na de zomer live met het systeem,' aldus Sligro-woordvoerder Wilco Jansen.