Maaltijdbezorger Deliveroo wil uitbreiding in Europa

Maaltijdbezorger Deliveroo wil uitbreiding in Europa

Deliveroo, de Londense onlinebezorgservice van maaltijden uit toprestaurants, wil uitbreiden naar Europa, het Midden-Oosten en Azië. Dit met dank aan een recente kapitaalinjectie van 70 miljoen dollar.

Deliveroo, dat in 2013 werd opgericht, bezorgt alleen voor luxere restaurants. Klanten kunnen op de site aangeven bij welke restaurants ze willen bestellen. Deliveroo heeft onlangs haar eerste Michelin-restaurant, Trishna in Londen, mogen toevoegen aan het klantenbestand. Volgens Index Ventures die het inversteringsproject begeleidde,  zouden restaurants die gebruik maken van Deliveroo hun omzet met 30 procent kunnen zien groeien. Dit omdat ze meer klanten kunnen bedienen  en de capaciteit van de keuken beter wordt benut. Bovendien hoeven restaurants zich geen zorgen te maken over de logistieke puzzel die een eigen bezorgservice met zich meebrengt.

Groei

De markt voor restaurantbezorgers groeit fors. Ook vergelijkbare services zoals Foodora en maaltijdboxenbezorger HelloFresh lijken hier van te profiteren. Foodora levert sinds twee maanden met fietsende bezorgers vers eten van Nederlandse restaurants. Vooralsnog is Amsterdam de enige stad van waaruit Foodora werkt. Het bedrijf werd eind 2014 opgericht in Duitsland door Rocket Internet. Deze deed ook investeringen in HelloFresh, Zalando en Travelbird.