nieuws

Casual Dining ketens noteren omzetplus

Restaurant

2014 was een uitstekend jaar voor de ketens die zijn gespecialiseerd in casual dining. Subway, New York Pizza, Domino’s Pizza, KFC en Spare Rib Express noteerden stuk voor stuk flinke groeicijfers. Zo blijkt uit de Horeca Top 100 van grootste merken en bedrijven 2015.

Casual Dining ketens noteren omzetplus

Maar liefst 18,5 procent omzet erbij in 2014 en in 2015 groeien met 25 vestigingen. Het zijn mooie cijfers die Domino’s Pizza heeft ingevuld op het Top 100 formulier. ‘Groeien is een makkie’, laat ceo André  ten Wolde zelfs weten.

Pizza
Net als zijn collega’s in de lijst die zich ook richten op fastfood en het ook nog  eens aan de deur van de klant komen bezorgen heeft hij een uitstekend jaar achter de rug. Dat geldt  ook voor de collega’s van New York Pizza. Directeur Philippe Vorst rept over ‘een continue, robuuste omzetgroei en een sterke groei online’. De winst steeg met vijftien procent en er kwamen zeven  vestigingen bij.

Subway
Broodjesketen Subway pluste ook met dik vijftien procent en geldt zelfs als de snelste  groeier van de vaderlandse horeca. Ten opzichte van het kwakkeljaar 2013 nam de omzet fors toe en  kwamen er dertien Subways bij. De ambities voor dit jaar zijn helemaal fors. Areamanager Justin Goes rept over twintig tot dertig openingen.

Febo
Ook Febo zet inmiddels sterk in op het thuisbezorgen  van maaltijden. Ongeveer vijftien vestigingen bezorgen nu snacks en friet. De doelstelling is dat eind  dit jaar al meer dan de helft van alle Febo’s een eigen bezorgdienst hebben. Febo sloot zich daarom  onlangs aan bij de nieuwe belangenclub Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVvM).

» Bekijk hier de ranglijst Horeca Top 100 2015

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels