Horecava trekt ruim 60.000 bezoekers

Horecava trekt ruim 60.000 bezoekers

De Horecava heeft in vier dagen tijd 63.000 bezoekers getrokken. Een stijging van ruim 15 procent ten opzichte van de vorige editie. Het aantal bezoekende bedrijven is toegenomen met ruim 12 procent. De horecavakbeurs vond plaats van 11 tot en met 14 januari in de Rai in Amsterdam.

Zestig procent van de bezoekers wil naar aanleiding van zijn beursbezoek zaken doen met een van de 600 deelnemende bedrijven, zo meldt de organisatie. In totaal vonden in 4 dagen tijd maar liefst 1,5 miljoen ontmoetingen plaats op de horecavakbeurs, waar beleving een belangrijk thema was. 1,2 miljoen ontmoetingen vonden plaats tussen bezoekers en deelnemende bedrijven en nog eens 300.000 ontmoetingen tussen bezoekers onderling.

Beleving

Beursmanager Luuk Scholte van RAI Amsterdam: 'De gast in de horeca anno nu verlangt beleving. Dat belevingselement hebben wij ook met nieuwe eigentijdse concepten en pop-up restaurants toegevoegd aan de beurs. Zowel deelnemende bedrijven als bezoekers zijn zeer enthousiast over de opzet. De nieuwe initiatieven en het professionele karakter van de beurs hebben geleid tot meer leads en kwalitatieve ontmoetingen en dat wordt gewaardeerd door de bedrijven'.

Innovatie en duurzaamheid

Naast een uitgebreid aanbod van de deelnemende bedrijven was er veel aandacht voor innovatie en duurzaamheid. Het InnovationLAB op de Horecava bood een breed platform voor kennisoverdracht en duurzame ontwikkelingen in eten, drinken en apparatuur.

Geniet na van de Horecava in ons speciale Horecava-dossier»