Online eten bestellen groeit met 40 procent

Online eten bestellen groeit met 40 procent

Het online bestellen van eten en drinken bij webwinkels neemt een grote vlucht. De onlinebestedingen op dit vlak groeiden vorig jaar met 40 procent tot ruim €700 miljoen euro, blijkt uit nieuwe cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org.

Het gaat zowel om etenswaren, drank en maaltijdpakketten die consumenten bestellen via websites van supermarkten als om de via internet bestelde pizza's of spareribs die bezorgers van restaurants bij mensen thuis afleveren.

Online groeit over hele linie

Ook over de gehele linie liet de markt voor onlineshoppen vorig jaar krachtige groei zien. Alles bij elkaar werden bij webwinkels in Nederland ruim 142 miljoen onlinebestellingen geplaatst voor een totaal van €16,1 miljard. Dat komt neer op dik 17 procent meer aankopen en ruim 16 procent meer bestedingen dan in 2014. Naast voedsel belandde vooral speelgoed en kleding vorig jaar een stuk vaker in het digitale winkelmandje.