Jumbo neemt La Place over

Jumbo neemt La Place over

Jumbo koopt La Place. De supermarktketen zal de vestigingen van de restaurantketen overnemen en deze onder het La Place-merk gaan exploiteren.

De Jumbo Groep Holding BV is met de curatoren van La Place BV tot overeenstemming gekomen over de acquisitie van de restaurantketen. De supermarktformule zal alle activa, de serviceorganisatie en de vestigingen van La Place overnemen en deze onder het La Place-merk gaan exploiteren. Jumbo is nog in gesprek met de curatoren over een mogelijke doorstart  van de exploitatie van de La Place-vestigingen in de V&D warenhuizen.

Van Eerd
Algemeen directeur Frits van Eerd van Jumbo zegt in een reactie dat La Place een geweldige aanwinst voor het Jumbo-concern. ‘La Place sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze klanten het allerbeste op het gebied van food te bieden en hun verwachtingen daarmee te overtreffen. Wij hebben veel bewondering en respect voor de La Place-formule, de organisatie en haar medewerkers. Wij delen dezelfde passie voor lekker, vers en gezond eten én voor onze klanten. Jumbo en La Place zijn beide sterke merken en kunnen samen de markt van food verder gaan veroveren.’

Complementair
Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place, is verheugd over de overname door Jumbo. ‘Een betere uitkomst en mooier perspectief hadden wij niet durven dromen. Jumbo en La Place zijn zeer complementair aan elkaar en zullen elkaar echt gaan versterken. Na tijden van onzekerheid kijk ik nu vol vertrouwen naar onze gezamenlijke toekomst.’ Jumbo is voornemens veruit de meeste vestigingen van La Place (La Place Restaurants, Food, Cafés,  Express en Eventcatering) onder het La Place-merk te blijven exploiteren. Naar verwachting zullen 5 tot 10 vestigingen na de overname niet worden gecontinueerd.

Uitwisseling
Jumbo heeft naar eigen zeggen de ambitie La Place en Jumbo wederzijds met elkaar te versterken, waarbij wordt gekeken naar uitwisseling van modules, producten en concepten voor de klant. Van Eerd ziet veel synergievoordelen in de combinatie La Place en Jumbo. ‘De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience ontwikkelingen zoals ‘eat it or take it’ concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen. Hoewel het nog te vroeg is om hier concreet in te zijn, is het voor ons duidelijk dat hier heel veel kansen liggen.’ De Centrale Ondernemingsraad en de vakorganisaties zijn geïnformeerd en de overname wordt gemeld bij de Autoriteit Consument en Markt.