App voor eten en drinken op luchthavens

App voor eten en drinken op luchthavens

Reizigers krijgen via Flio, de eerste wereldwijde luchthavenapp, toegang tot het uitgebreide aanbod van eten en drinken van HMSHost International. De app voorziet reizigers informatie over meer dan vijftig verkooppunten van HMSHost op grote luchthavens over de hele wereld.

'De Flio-app biedt een compleet aanbod, waaronder informatie over eten en drinken op luchthavens. Dit is uitermate belangrijk voor ons en onmisbaar voor de reiziger,' aldus Marlijn van Straaten, Director Marketing and Communications bij HMSHost International. 'Onze samenwerking met Flio is een belangrijke eerste stap in de omnichannel strategie van HMSHost om via alle relevante kanalen reizigers te verbinden op onze locaties. Het is bekend dat reizigers vaak niet weten welke food & beverage locaties aanwezig zijn op een luchthaven en uiteindelijk het dichtstbijzijnde restaurant binnenlopen in plaats van het restaurant die past bij hun stemming of behoefte. Door via Flio relevante informatie over het aanbod van eten en drinken op een luchthaven te bieden, wordt deze frictie weggenomen. Bovendien draagt het bij aan ons doel om de tijd die een reiziger op een luchthaven doorbrengt, zo efficiënt en comfortabel mogelijk te maken.”

Directe communicatie met de gast

Met Flio heeft HMSHost een platform waarop op relevante momenten direct met zijn gasten kan communiceren. De app informeert gasten waar ze op de luchthaven de eet- en drinkgelegenheden van hun voorkeur kunnen vinden en biedt voordelen, zoals kortingen in restaurants. De samenwerking gaat van start met locaties in verschillende landen, zoals Starbucks en Leon op Schiphol, in Engeland en op onder andere de toonaangevende locatie Pier Zero in Helsinki.
Marlijn van Straaten: 'Het is heel belangrijk om een reiziger op het juiste moment te bereiken. We moeten zijn waar onze gasten zijn en tegenwoordig is dat op hun telefoon. Daarom zijn we de samenwerking met FLIO aangegaan. Ze kunnen ons helpen bij de promotie van onze concepten overal ter wereld en tegelijkertijd komen we meer te weten over klantgedrag.'