Onderzoek: 'in horeca wordt het meest gelachen'

Onderzoek: 'in horeca wordt het meest gelachen'

Werknemers denken dat er in de horeca- en toerismebranche het meest gelachen wordt. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel in opdracht van Aevitae.

De top 3 branches waarin we denken dat er het meest gelachen wordt, zijn:
1. Horeca en toerisme (33% werknemers denkt dat in deze branche meest gelachen wordt)
2. Bouwnijverheid- en installatie (15%)
3. Communicatie, marketing en reclame (12%)
3. Transport, Logistiek, inkoop en opslag (12%)

In de juridische branche, bij nutsbedrijven en in de wetenschap denken we dat er niet veel gelachen wordt (allemaal scoren ze maar 1%).

Onderzoek

Uit onderzoek van zorgverzekeraar Aevitae, uitgevoerd door Ruigrok Netpanel blijkt dat 87% van de werknemers het (zeer) belangrijk vindt om tijdens het werk te lachen. 77% vindt het (zeer) belangrijk dat er goede koffie of thee is op hun werk.

26 procent lacht niet dagelijks

Tevens blijkt dat meer dan een kwart (26%) van de werknemers lachen op zijn werk zó belangrijk vindt dat ze zouden overwegen om van werkgever te wisselen als er te weinig gelachen zou worden op hun werk. En 28% vindt dat de werkgever actie moet ondernemen om ervoor te zorgen dat er meer wordt gelachen op het werk. Meer dan een kwart van de werknemers (26%) lacht niet dagelijks op het werk.