Horeca betaalt om Pokémon Go spelers te trekken

Horeca betaalt om Pokémon Go spelers te trekken

Gesponsorde locaties, waarbij horeca en winkels geld betalen op Pokémon Go-spelers naar zicht toe te trekken. In Japan wordt er deze week mee gestart.

Met de gesponsorde locaties biedt het spel de makers veel meer commerciële mogelijkheden.

McDonalds de primeur

Horecagelegenheden kunnen tegen betaling hun locatie om toveren tot een gym, een locatie waar spelers naar toe gaan om hun Pokémon te trainen en battles aan te gaan. McDonalds in Japan heeft de primeur. 3000 locaties van het fastfoodrestaurant worden omgetoverd tot gym.

Graantje meepikken

Verwacht wordt dat McDonalds zo een graantje mee kan pikken met het succes, omdat een gym gebruikers aanmoedigt om te blijven voor een langere periode. Dit in tegenstelling tot zogenoemde Pokéstops, waarbij gebruikers niet bij een locatie naar binnen hoeven om te spelen.

Hype

De app Pokémon Go is een hype in Nederland. Het spelletje waarmee mensen met hun mobiele telefoons Pokémon-poppetjes kunnen spotten in de echte wereld. heeft ook de horeca gevonden. Het ene café verbiedt het spel, de ander zet het juist in als marketinginstrument. Een overzicht.