Jonnie Boer en Oos Kesbeke beginnen lijn tafelzuren voor horeca

Jonnie Boer en Oos Kesbeke beginnen lijn tafelzuren voor horeca

Driesterrenchef Jonnie Boer en Oos Kesbeke, de Amsterdamse 'Koning van de zuren', hebben  een speciale horecalijn van 'Jonnie en Oos'-zuren ontwikkeld. Aanleiding is de toenemende vraag naar bijzondere varianten van Kesbeke tafelzuren vanuit de horeca.

De samenwerking tussen Jonnie Boer en Oos Kesbeke, directeur en eigenaar van Kesbeke tafelzuren, begon enkele jaren terug met de ontwikkeling van een aantal bijzondere varianten van de bekende Kesbeke tafelzuren. Jonnie Boer creëerde hiervoor een aantal combinaties zoals komkommer met citroengras, laurier en peper, wortel met gember en tijm, en uitjes met appelstroop. De naamgevers achter ‘Jonnie en Oos’ zuren verwachten met deze speciaal ontwikkelde lijn tegemoet te komen aan een toenemende vraag van horecaprofessionals.

'Toenemende vraag vanuit horeca'

Oos Kesbeke: 'Jonnie en ik zijn permanent op zoek naar nieuwe smaken. Onze zuren zijn de afgelopen jaren al een groot succes onder consumenten. Met deze horecalijn komen we tegemoet aan een grote vraag vanuit de horeca.' Jonnie Boer: 'Ik ben heel blij dat we collega’s met deze prachtige producten mogen stimuleren in hun creativiteit en zo een bijdrage leveren aan het steeds hogere niveau van de Nederlandse horeca.”

Lancering

De lancering van ‘Jonnie en Oos’ zuren voor de horeca vindt 7 september plaats bij levensmiddelengroothandel De Kweker in Amsterdam. Jonnie Boer presenteert samen met Oos Kesbeke een aantal exclusieve smaakmakers voor vakgenoten en pers. Vanzelfsprekend kan worden geproefd van de verschillende smaken van de ‘Jonnie en Oos’ zuren.