Groei horeca ook te zien op Horecava: 65.328 bezoekers

Groei horeca ook te zien op Horecava: 65.328 bezoekers

Dat de horeca groeit, is ook te zien aan de bezoekersaantallen van de Horecava die van 9 tot en met 12 januari in de Rai in Amsterdam was. In totaal bezochten 65.328 mensen de horecavakbeurs. Dat is 3,7 procent meer dan in 2016.

Beursmanager Luuk Scholte: 'Als Horecava zijn we bezig geweest om trends en ontwikkelingen tot leven te laten komen in een omgeving vol bijzondere ervaringen. Ook de deelnemers kiezen steeds meer voor prachtige presentaties waarin beleving de boventoon voert',

Scholte vervolgt: 'De thema’s die we op deze editie belichtten, duurzaamheid, innovatie en beleving, sloten aan bij wat er in de markt gebeurt. We ontvingen veel positieve reacties op de grotere opzet waarin de Food-hal een centrale rol speelde en waarin veel nieuwe presentaties zoals het No Waste Village en een vernieuwde opzet van het InnovationLAB waren opgenomen.'

Duurzaamheid

Duurzaamheid kwam op een speelse manier terug op de beursvloer. In het No Waste Village kregen bezoekers 10 tips van onder andere jonge enthousiaste start ups om verspilling tegen te gaan. Tips die het milieu sparen, maar ook de portemonnee.

Lees hier de tien tips om waste te voorkomen.

Innovatie

Wie de toekomst wilde proeven moest vooral rondkijken op het InnovationLAB. Hier werden nieuwe ontwikkelingen in vier markten, Retail & Blurring, On the move, Leisure en Facility, doorvertaald naar inspirerende horecaconcepten. Ook digitalisering en technologie speelden een belangrijke rol; augmented en virtual reality alsmede robotisering kwamen volop aan bod.

Klik hier: voor een rondje InnovationLAB

De trend van blurring (grensvervaging) was te zien in de Koffie en Brood hal. De doelstelling van de Horecava om horecasegmenten binnen On the move en Retail aan zich te binden is geslaagd, met een sterke groei in foodservice retail van bijna 10% en van speciaalzaken met ruim 8%. De Horecava Innovation Award had prachtige winnaars, met een duurzame overall winnaar: speciaalbier gebrouwen met lokaal opgevangen en gefilterd regenwater; Hemelswater: Code Blond van Hemelswater uit Amsterdam.

Nieuwe food-hal

80 procent van de bezoekers beoordeelt de nieuwe food-hal met een 7,5. Ruim zes van de tien bezoekers (62%) geeft zelfs een 8 of hoger.

Horecava 2018

De volgende Horecava vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.