nieuws

KHN initieert een nieuw reserveringsplatform voor restaurants

Restaurant 4879

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakt vandaag op Gastvrij Rotterdam bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor een nieuw reserveringsplatform: BookDinners.

KHN initieert een nieuw reserveringsplatform voor restaurants

BookDinners is een branche-initiatief van, voor en door restaurants. KHN werkt hierin samen met de Samenwerkende Horeca Ketens, TheNext Table, Stardekk, BonChef.nl, Formitable, WeReserve, Resengo, CPI (Centrum voor Publieke Innovatie) en HorecaDNA. Met dit platform krijgen restaurants zelf de regie over de relatie met hun gasten, de gastgegevens en marketingacties. Begin 2018 wordt BookDinners gelanceerd richting Nederlandse gasten.

Van, voor en door restaurants

Robèr Willemsen

Robèr Willemsen, voorzitter KHN.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: ‘De bestaande reserveringsplatforms hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee. We zien dat er een sterke concentratie plaatsvindt op het gebied van online reserveringsplatforms en dat daarmee de positie van de restaurants verandert. Het is voor de restaurants steeds belangrijker om klaar te zijn voor een nieuwe generatie gasten; mensen die zich steeds meer online oriënteren, online een tafel reserveren en erg gericht zijn op promoties of specials. Daarom is dit wat mij betreft hét moment om als horeca met elkaar weer de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants.’

 

Regie over je reserveringen

BookDinners.nl is een reserveringsplatform, voor en door de horeca. Het doel is het verhogen van het aantal reserveringen bij de aangesloten restaurants. Robèr Willemsen: ‘De kracht van zit ‘m in het feit dat het als horecaondernemer (weer) om jouw restaurant gaat. Je kunt zelf bepalen waar je restaurant voor staat, welke marketingacties je gaat doen en wanneer. Bovendien kan je zelf rechtstreeks communiceren met je (toekomstige) gasten. Restauranthouders kunnen de data die zij via BookDinners verzamelen zelf benutten om hun band met de gast te versterken. ‘Ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke voorwaarde is om nu en in de toekomst succesvol te zijn als horecaondernemer.’

Gratis tot halverwege 2018

BookDinners wordt gekoppeld aan de bestaande reserveringssystemen, TheNextTable, Stardekk, BonChef.nl, Formitable, WeReserve en Resengo. BookDinners is een aanvulling op de eigen website. Restaurants die deelnemen, kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand.  Op die manier kunnen ze hun horecazaak nog succesvoller maken.

‘Onze gezamenlijke ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3.000 restaurants aangesloten zijn. Daarom werken we nu hard aan het bundelen van krachten om zoveel mogelijk horecaondernemers en relevante partners te verbinden. Iedereen kan en mag nu gratis meedoen’, aldus Willemsen. Restaurants die geïnteresseerd zijn kunnen via Bookdinners een gratis restaurantaccount aanmaken.

BookDinners en haar partners

BookDinners is een nieuw branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens), BookDinners (online-platform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNext Table, Stardekk, BonChef.nl, Formitable, WeReserve en Resengo. Eerder sloegen marketingplatform BookDinners en online reserveringssysteem TheNextTable de handen ineen. ‘Vanuit de markt was er veel vraag naar een combinatie tussen een gratis online marketingplatform en een onafhankelijk online reserveringssysteem’, aldus de initiatiefnemers.

Het platform staat open voor nieuwe partners, waarbij KHN directe invloed heeft op dat het platform in het belang van de restaurants blijft opereren, zoals op de prijsstelling, op vindbaarheid en eerlijke reviews van echte gasten.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels