nieuws

Michiel Bakker van Google Food spreekt op Horecava

Restaurant 142

De Horecava en partners nodigen beslissers uit de foodservice en foodretail it om deel te nemen aan het vierdaagse seminarprogramma van het Innovation & TrendLAB tijdens de beurs. In deze sessies geven topsprekers hun visie op de invloed van de ontwikkelingen in de foodsector.

Michiel Bakker van Google Food spreekt op Horecava

De thema’s die aan bod komen zijn technologie, identiteit, third places en circulariteit. Tussendoor geven ondernemers presentaties in TEDx-achtige stijl over de veranderende markt en het effect daarvan op hun bedrijf. Michiel Bakker van Google Food trapt als eerste spreker af op maandag 8 januari. Hij gaat in op het food programma dat Google voor zijn medewerkers heeft gelanceerd. Dat programma maakt gezond en lekker eten voor alle werknemers toegankelijk en aantrekkelijk door zogenoemde third places te creëren. Dat zijn multifunctionele en creatieve omgevingen waar mensen eten en drinken op een andere manier beleven.

Data, loyaliteit en circulariteit

Circl, Innovation & TrendLAB

Circl Zuidas foto: Elmer van der Marel

Florian Brunsting van UberEATS is spreker op de tweede dag van de Horecava en laat zien hoe UberEATS data verzamelt via de bezorgapp en daarmee gedetailleerd inzicht krijgt in klantbehoeften. Bart van den Nieuwenhof van La Place deelt op de derde dag zijn verhaal over hoe de La Place-app klantloyaliteit creëert door elke app-gebruiker gratis een tweede kopje koffie aan te bieden. Met minimale kosten brengt La Place op deze manier het klantgedrag maximaal in kaart. Jan Terlouw, oud-politicus en schrijver, sluit het programma af op donderdag 11 januari. Hij staat stil bij de trend van circulariteit en geeft een ‘klimaat wake up call’.

Ondernemers uit de branche

Na de topspreker volgt dagelijks op het Innovation & TrendLAB een mix aan korte inspiratiepresentaties door ondernemers uit de branche. Onder meer Consumatics (onderzoek naar consumentengedrag), Attend (werving van horecatalent) en Lemon Scented Tea (branding van succesvolle horecazaken) komen aan het woord. Het seminarprogramma van het Innovation & TrendLAB komt tot stand in samenwerking met contentpartner HTC Advies.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels