Gastvrijheidsgilde start opleiding Gastvrijheidsmanager

Gastvrijheidsgilde start opleiding Gastvrijheidsmanager

Het Gastvrijheidsgilde gaat op 2 mei 2017 van start met de opleiding Gastvrijheidsmanager. De opleiding is bedoeld voor (aankomende) managers, die verantwoordelijk zijn voor de invulling van gastvrijheid binnen het bedrijf of de organisatie.

Ferdie Olde Bijvank, voorzitter van het Gastvrijheidsgilde: 'Een opleiding tot gastvrijheidsmanager bestaat niet en het is al jaren een grote wens, niet alleen vanuit het gilde maar juist vanuit het bedrijfsleven. Steeds meer bedrijven willen gastvrij personeel om meerwaarde te bieden aan klanten. De kunst is om medewerkers aan te nemen met de juiste basisinstelling en vervolgens te coachen, te vormen naar de wensen van het bedrijf als het gaat om gastvrije benadering van de klanten of gasten. En juist dat is de inhoud van de opleiding: maak je eigen gastvrijheidsformule en leer hoe je alle medewerkers daarop kunt aansturen, een serieuze managementopleiding dus. Wij zijn ervan overtuigd dat bedrijven met een manager die onze opleiding heeft gevolgd betere resultaten bereiken. Klanten zullen tevredener zijn en fans worden van je bedrijf. Medewerkers zullen met meer plezier hun werk doen en meer omzet genereren. Uiteindelijk zal ook het bedrijfsresultaat verbeteren.'

Van 'gastosofie' tot management

De opleiding vindt plaats tussen maart en oktober en bestaat uit 10 bijeenkomsten en een belangrijk praktijkdeel; het ontwikkelen van een eigen gastvrijheidsformule. De theorie bestaat onder andere uit onderwerpen als: Gastosofie (de wijsheid in het omgaan met gasten), waaronder gastenpsychologie/gastvrijheidskunde, Gastvrijheidsformulemanagement en Gastvrijheidsmanagement, Internationale hospitality en leidinggeven aan en coachen in gastvrijheid. De praktijk bestaat uit gastvrijheidstours en het onder begeleiding ontwikkelen van een gastvrijheidsformule voor het bedrrijf waarin de cursist werkt. De opleiding wordt verzorgd door professionele trainers en begeleiders met ervaring in de dagelijkse gastvrijheidspraktijk. Daarnaast worden er nationaal en internationaal topprofessionals als gastspreker ingezet.