Resengo verdrievoudigt aantal aangesloten restaurants

Resengo verdrievoudigt aantal aangesloten restaurants

Resengo, horecaleverancier van online reserverings- en gastmanagementsystemen op maat, maakte in het voorbije jaar een zeer sterke groei door. Resengo meldt zelf dat het aantal ondernemers dat het systeem gebruikt als reserveringssysteem sterk is gestegen, evenals het aantal reserveringen en het aantal gereserveerde couverts.

Waar Resengo in september 2017 horecasoftware leverde aan 250 Nederlandse restaurants, zijn er op dit moment meer dan 800 horecaondernemingen aangesloten bij het reserverings- en gastmanagementsysteem. De relaties van Resengo Nederland zijn daardoor meer dan verdrievoudigd in aantal over een tijdspanne van één jaar. Rekenen we de Belgische relaties erbij, dan werken er bijna 2000 restaurants met Resengo. Matthijs Pet, Country Manager van Resengo en medeoprichter van de Nederlandse bedrijfstak, merkt op dat er veel potentieel is om op korte termijn marktleider te worden in de Nederlandse restaurantsector. 'Sinds de oprichting van het Nederlandse team in oktober 2017 hebben we een groot netwerk opgebouwd', aldus Pet. 'Resengo is hoofdleverancier van restaurantketens in Nederland, zoals The Harbour Clubs, Humphrey's, Shabu Shabu, Dudok, Jeunes Restaurateurs, Gossimijne en Amrâth Hôtels. Elke nieuwe keten zorgt voor een mooie stijging van het aantal relaties en een optimaal gebruik van onze systemen.'

Functionaliteiten

Pet vervolgt: 'Resengo levert maatwerk: ieder systeem wordt geconfigureerd naar de wens van het restaurant of de keten. Elke uniek restaurant kiest de eigen gewenste functionaliteiten. Zo kozen MaMa Kelly en restaurant RIJKS in Amsterdam bijvoorbeeld voor aanbetalen of creditcardgarantie bij restaurantreserveringen.'

Koppelingen

Dirk Gypen, CEO van Resengo: 'Onze groei is ook te danken aan de koppelingen die we maken tussen Resengo en een aantal zeer sterke spelers en partners op de markt, waaronder Nostradamus, Lightspeed, BookDinners, Euro Toques, Restaurant Cadeaukaart en MailChimp.' Gypen: 'Op korte termijn gaat Resengo nog meer investeren in koppelingen met sterke partijen uit de sector. We geloven in de kracht van koppelen. Het bedrijf blijft ook inzetten op nieuwe functionaliteiten, maar ook de verdere optimalisering van efficiënte communicatie met gasten of verwerking van verzamelde data. Daar is Resengo namelijk het perfecte systeem voor. '