Is uw horecazaak ‘Geniaal Lokaal? Win een online mediacampagne

Barista's die op bakfietsen koffie en bananenbrood bezorgen, sterrenrestaurants die maaltijden laten bezorgen of creatieve drive-in restaurants en drive-in festivals. De afgelopen tijd hebben lokale horecaondernemers veel creativiteit laten zien. Ook creatief? Win een online mediacampagne met jouw plan.
Delen:

De laatste maanden waren een grote uitdaging voor horecazaken. Ondanks de onzekerheid hebben in heel Nederland restaurants, cafés, kleine winkeliers en ondernemers creatieve en sympathieke manieren gevonden om hun bedrijf aan te passen aan de situatie en om toekomstbestendig te zijn. Het resultaat: spannende nieuwe ideeën die de lokale economie stimuleren.

Visa, de wereldwijde speler op het gebied van digitale betalingen, juicht creativiteit onder lokale ondernemers toe en wil deze plannen belonen. Het doel: horecaondernemers, maar ook lokale winkeliers, zelfstandigen, dienstverleners, freelancers en culturele initiatieven in het zonnetje zetten. Het bedrijf zoekt in de ‘Geniaal Lokaal’ campagne kleine merchants (bedrijven die betalingen accepteren) met goede plannen en wil deze belonen met een online mediacampagne ter waarde van €2000 om nieuwe, oude en bestaande klanten te bereiken.

Met deze ‘Geniaal Lokaal’ campagne hoopt Visa ook anderen te inspireren en wil het bedrijf laten zien hoe ondernemers hun vindingrijkheid kunnen gebruiken om zich aan te passen en te gedijen in deze nieuwe, uitdagende tijden.

Aanpassen aan veranderende omgeving

‘Wáár je als consument winkelt doet er nu meer dan ooit toe. Kleine, lokale bedrijven vormen de motor van de lokale economie – ze creëren banen, hebben een drang naar innovatie en houden hun inkomsten binnen de lokale gemeenschappen. Het overleven van deze ondernemers zal de sleutel zijn tot het herstel van onze economie en ons uit de huidige crisis halen’, aldus Daniel van Delft, Country Manager van Visa Nederland.

Kleine, lokale bedrijven vormen de motor van de lokale economie

‘E-commerce is erg hard gegroeid en heeft de manier waarop mensen winkelen veranderd. COVID-19 heeft deze trend versneld: een op de twee consumenten geeft aan dat ze meer online winkelen dan voor de pandemie’, zegt Jürgen Schübel, Head of Merchant Solutions & Acceptance Visa Central Europe.

‘We willen lokale ondernemers helpen om hun aanbod en diensten onder de aandacht te brengen van een lokaal en online publiek. Daarom lanceren we deze campagne. Daarnaast werken wij samen met partners om kleine bedrijven in staat te stellen snel een digitale aanwezigheid op te bouwen en hen te voorzien van tools, middelen en advies.’

Geniaal Lokaal en win een online mediacampagne

Via de actiepagina kunt u uw uitgevoerde creatieve plan indienen. Een vakkundige jury buigt zich over alle inzendingen en beoordeelt deze op vindingrijkheid van het plan en het toekomstige potentieel voor het bedrijf.

De 15 beste inzendingen krijgen elk een online campagne ter waarde van €2000 op Facebook en Instagram om nieuwe en bestaande klanten in de directe omgeving te bereiken. Bovendien ontvangen 15 ondernemers een pakket van drie online retailevents ter waarde van  €250 zodat zij zich kunnen blijven ontwikkelen en verbeteren.

De campagne is gericht op kleine bedrijven: alle winkeleigenaren, restauranthouders, zelfstandigen, dienstverleners en culturele bedrijven met minder dan 50 werknemers in heel Nederland kunnen deelnemen. Als u zelf geen oprichter of aandeelhouder van het bedrijf bent, heeft u toestemming nodig van het management. Ondernemers die mee willen dingen naar deze prijzen kunnen hun plan uiterlijk 30 augustus indienen via de actiepagina. Hier zijn ook de voorwaarden voor deelname te vinden.

Dit artikel is gesponsord door Visa.