artikel

Google-workshop op Terras Bootcamp 2018

Café 831

Eén van de workshops op de Terras Bootcamp gaat over vindbaarheid van een bedrijf op Google. Daar begint vaak de zoektocht van een -potentiële- gast. John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice neemt deelnemers mee in de wereld van online vindbaarheid, optimale bedrijfsprofielen en alles daaromheen.

Google-workshop op Terras Bootcamp 2018

Een zoektocht naar een horecagelegenheid begint meestal op Google. In de zoekresultaten laat Google prominent bedrijfsgegevens zien met naam, adres, telefoonnummer, beoordelingen, openingstijden, foto’s en een link naar de website. Als de informatie niet klopt, dan wordt de zaak niet goed gevonden, staan gasten voor een gesloten deur of blijven ze weg en verlies je omzet. Hoe je dat verbetert, vertelt John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice op de Terras Bootcamp 2018.

Schrijf je hier in voor de Terras Bootcamp

Google en commissiekkosten

Google voegt soms ook linkjes naar Iens.nl of Thuisbezorgd toe om online te reserveren of te bestellen: dat betekent commissiekosten. In deze lezing over Google Bedrijfsprofielen en Google Mijn Bedrijf legt John-Pierre Cornelissen van Horeca Webservice uit wat een Google Bedrijfsprofiel is en hoe je hier optimaal gebruik van maakt.

Lees ook: Google en privacy

Google op Terras Bootcamp 2018

De volgende onderwerpen over Google komen verder nog aan bod tijdens de Terras Bootcamp 2018:

Terras Bootcamp– Welke informatie er in een bedrijfsprofiel staat
– De nut en noodzaak van een goed bedrijfsprofiel
– Hoe en waar Google Bedrijfsprofielen worden gebruikt
– Hoe jouw bedrijf beter gevonden wordt met een goed profiel
– Hoe je jouw bedrijfsprofiel aantrekkelijk maakt
– Hoe je gratis promoties in de Google zoekresultaten zet
– Hoe je kunt reageren op Google reviews
– Wat verwachten je gasten op jouw website

John-Pierre Cornelissen: ‘Na deze workshop hebben ondernemers beter inzicht in hoe ze het bedrijfsprofiel van hun zaak kunt verbeteren. Daardoor wordt deze beter gevonden, komen er meer gasten, die via de eigen website reserveren en bestellen. Daardoor maak je meer omzet en minder kosten.’

Reageer op dit artikel