Duits café in conflict met Apple om logo

Duits café in conflict met Apple om logo

Café Apfelkind in het Duitse Bonn ligt in de clinch met Apple. De Amerikaanse computergigant heeft een brief gestuurd met daarin de eis dat het logo van het bedrijf wordt veranderd, meldt café-eigenaar Christine Römer.

Dat meldt NU.nl. Het logo van het café zou te veel lijken op dat van Apple. Volgens de advocaten van het computerbedrijf kan dat zorgen voor verwarring bij klanten, zo wordt gemeld. Het logo is een rode appel met daarin het hoofd van een kind.

Mokken, tassen en lampenkappen zijn voorzien van het logo, dat in juni in München is geregistreerd. De eigenaar noemt het in het artikel een zogenaamd woordbeeldmerk, omdat het logo en het beeld bij elkaar horen.

Omdat ze bij het bedenken van het logo niet Apple in gedachten had, heeft ze haar advocaat beroep laten aantekenen tegen de zaak. De eigenaar werd naar eigen zeggen geïnspireerd door de appelbomen van har huisbaas.

Apple heeft in Duitsland niet gereageerd op de zaak.