Bavaria denkt aan kledinglijn

Bavaria denkt aan kledinglijn

Het succes rond de leeuwenhose, de WK-broek van Bavaria, begint ongekende taferelen aan te nemen. Vanuit de hele wereld is er een ware run ontstaan op de oranje broek met opvallende leeuwenstaart. Bavaria denkt zelfs hard na over het opzetten van een kledinglijn.

Bavaria als kledingmerk. Het zal even wennen zijn, maar ondenkbaar is het niet. Want de bierbrouwer wordt overspoeld met aanvragen naar het opvallende kledingstuk wat het bedrijf kort voor het WK-voetbal in Duitsland introduceerde.

‘We verschepen momenteel ladingen vol broeken naar de VS. De Amerikanen dragen de leeuwenhose als een casual broek. Onvoorstelbaar en niemand schaamt zich ervoor’, aldus Bavaria-directeur Peer Swinkels in De Telegraaf.

De vraag naar de leeuwenhose werd kort geleden aangewakkerd door een stadionverbod op het kledingstuk. De wereldvoetbalbond verbood het dragen van een leeuwenhose tijdens het WK, omdat Bavaria geen officiële sponsor is. Swinkels: ‘We hebben in de VS, Nieuw-Zeeland, China en Japan alle kranten en nieuwszenders gehaald’.

Modeontwerpers denken nu hard na om een complete kledinglijn op te zetten. Hierbij wordt gedacht aan handschoenen, truien en oorwarmers. Swinkels: ‘De staart blijft daarbij belangrijk. We hebben wereldwijd het modelrecht van de staart geclaimd’.