nieuws

Horecabeurs speelt in op recessie

Café

De beurs Venuez in Amsterdam speelt in op de recessie. Via de centrale beleving van het event, de Wonderbar. Deze krijgt ‘lichte, zachte, zoete en ronde vormen, kleuren en smaken’, zoals de organisatie aangeeft. Verder speelt food voor het eerst een zeer prominente rol.

Horecabeurs speelt in op recessie

De Wonderbar vormt sinds jaar en dag de centrale beleving van Venuez. Het creatieve bureau Wink heeft een thema ontwikkeld met dé trends van 2009. ‘Lichte, zachte, zoete en ronde vormen, kleuren en smaken kunnen verlichting brengen in tijden dat zaken minder gemakkelijk verlopen’, zo laat de organisatie weten.

De beurs wordt op 31 maart en en 1 april gehouden in de Amsterdam Convention Factory. Nog nooit heeft food zo’n prominente rol op het event gehad. Zo wordt het foodconcept ‘venue on location’ gepresenteerd. Zoals altijd speelt (sterke) drank een zeer grote rol. Al krijgen sommige vaste onderdelen wel een andere opzet.

Design

Het taste forum School Of Spirits krijgt een andere invulling: in vier tasting sessies krijgen verschillende merken de gelegenheid dieper in te gaan op product en achtergrond. Onder meer gin en tequila staan centraal op dag 1 en rum op dag 2. Tegenover de School Of Spirits staan de Minibars die worden gehost door verschillende (recent gelanceerde) drankmerken.

Een andere belangrijke aspect van Venuez is design. Dat kan dit jaar worden gevonden in de Designer Alley. Hier presenteren zowel bekende als nieuwe ontwerpers zich aan die horecaondernemers die op zoek zijn naar nieuwe invalshoeken voor het interieur. Koffie en cocktails krijgen met eigen stands, shows en wedstrijden ook ruim aandacht. Verder is er een interactief gastsprekersprogramma.

Reageer op dit artikel