Kritiek op nieuwe logo Starbucks

Kritiek op nieuwe logo Starbucks

Een groep Amerikaanse christenen roept op tot een boycot van Starbucks. De koffieketen herintroduceert de originele afbeelding waaruit het huidige logo is ontstaan. Die afbeelding is in de ogen van de christenen stuitend.

‘Het Starbucks logo toont een naakte vrouw met haar benen wijd gespreid zoals een prostituee,’ zegt Mark Dice, oprichter van de christelijke groep The Resistance, op hun website.

De internationale koffieketen, die haar thuisbasis in de Verenigde Staten heeft, zou zich volgens Dice net zo goed ‘Slutbucks’ kunnen noemen, schrijft Zestz.nl.

Het logo toont een zeemeermin met twee staarten. Het is een iets strakkere versie van het allereerste logo uit 1971. De voorstelling, die gebaseerd zou zijn op een voorstelling uit de vijftiende eeuw, wordt overigens maar tijdelijk op een paar producten van Starbucks gebruikt, en in een paar ‘retro’-winkels, waaronder het allereerste filiaal in Seattle.

Kijk hier voor een beknopte studie naar het ontstaan van het Starbuckslogo.

Meer Starbucks berichten: