Lampjesactie voor KIKA in cafés en disco's

Lampjesactie voor KIKA in cafés en disco's

Cafés en discotheken verkopen in de week van 27 oktober tot en met 2 november speciale smiley-lampjes. Een deel van de verkoopopbrengst gaat naar de Stichting Kinderen Kankervrij (KIKA).

‘Met deze actie willen we onze relatief jonge gasten even stil laten staan bij het feit dat zij onbezorgd uit kunnen gaan, terwijl een heleboel zieke kinderen dat niet kunnen’, aldus voorzitter Esther Herber-Zey van de sector Discotheek- en Zaalbedrijven van Koninklijk Horeca Nederland.

Alle KHN-leden van de sectoren Discotheek- en Zaalbedrijven en Café-Barbedrijven kunnen een actiepakket bestellen. Hierin zitten honderd of meer lampjes en een promotiepakket. Een smiley-lampje voor voor één euro verkocht aan gasten van cafés en discotheken. KHN coördineert de actie en draagt van elk verkocht actiepakket 50 euro af aan KIKA.

De lampjesactie maakt onderdeel uit van de Nationale Horecaweek. Die loopt van 27 oktober tot en met 2 november en wordt gehouden in verband met het 125-jarig jubileum van KHN. Alle sectoren van de branchevereniging organiseren in deze week activiteiten met als doel zo veel mogelijk publiciteit te generen.

Het gaat hier om het inzetten van maatschappelijke activiteiten die de sectoren publicitair het middelpunt maken. Per sectoractiviteit verschijnt dagelijks informatie op een speciale sectorpagina in De Telegraaf.